Onze founders

| Ellen Spithoven |

Ellen gedijt op de opwinding van het vanaf de grond opbouwen van programma's, met een scherpe focus op innovatie en impactvolle resultaten. Ellen begon haar carrière bij Unilever, waar ze bekende merken als Ben & Jerry's, Ola en Lipton beheerde. Ze heeft dan ook waardevolle inzichten in bedrijfsdynamiek en de kunst om betrokkenheid te creëren. Ellen is een expert op het gebied van bedrijfsontwikkeling en verkoop. Ze is medeoprichter van de Digital Workspace, partner van het Ready to Scale-programma, oprichter van het PIM-platform voor lancerende klanten en oprichter van het Circular Matchmaking Program. Ze is een netwerker en altijd op zoek naar nieuwe zakelijke kansen, waarbij ze mensen met elkaar in contact brengt en buiten de gebaande paden denkt. Ze vindt het geweldig om projecten vanaf nul op te starten, op te schalen en doelen te bereiken!

Rol binnen Preneurz

Ik ben Ellen Spithoven en ik kom uit een familie van kleine en middelgrote ondernemers. Ondernemerschap zit mij al van jongs af aan in het bloed. Na mijn opleiding aan de hotelschool werkte ik bij Unilever, waar ik heb bijgedragen aan de groei van grote merken als Ben & Jerry's, Ola en Lipton en waardevolle inzichten heb opgedaan in het mkb.

Al snel besefte ik dat ik mijn eigen onderneming wilde starten en een betekenisvolle impact wilde maken. Momenteel ben ik partner bij Preneurz, waar ik me voornamelijk richt op het mkb. Mijn missie is om onderwijsinnovatie te stimuleren door samenwerking tussen het mkb en onderwijsinstellingen te bevorderen. Ik geef leiding aan teams, ontwikkel aanvullende programma's of aanbiedingen en zorg ervoor dat we onze doelgroep bereiken om een verschil te maken. Hoewel ons werk zich voornamelijk in Nederland afspeelt, zijn we ook af en toe betrokken bij internationale projecten.

Leukste ervaring tot dusver

Wat ik het meest inspirerend vind, is iets uit het niets creëren. Het begint met het identificeren van een probleem en het ontdekken van kansen. Zo is in 2019 het idee voor de SME Digital Workspace ontstaan. We zijn klein begonnen om te bewijzen dat het concept werkte en dat er vraag naar was. Elk jaar hebben we daarop voortgebouwd, ons aanbod verbeterd en geoptimaliseerd, en, nog belangrijker, goed naar onze klanten geluisterd om ons aanbod daarop aan te passen. Nu, bijna vijf jaar later, hebben we een robuust programma en ik ben er trots op dat we meer dan 2600 kleine en middelgrote ondernemingen hebben geholpen. Het geeft me echt een kick om impact te maken!

Advies voor beginnende ondernemers

Mijn tip is om tijd vrij te maken om contact te blijven houden met je klanten, leveranciers, financiers en andere belanghebbenden! Het is essentieel om goed te luisteren naar de behoeften van verschillende belanghebbenden en tegelijkertijd flexibel en aanpasbaar te zijn. Concentreer je op wat je goed kunt en omring jezelf met mensen die bepaalde dingen beter kunnen en andere kwaliteiten hebben dan jij!

Redenen om met ons samen te werken

Via onze projecten bieden we veel aan ondernemers die willen groeien, toegang willen krijgen tot talent en ondersteuning willen krijgen bij het opstarten van hun bedrijf. Onze programma's lopen al jaren en we hebben al veel ondernemers geholpen. Voor overheden hebben we beleid succesvol vertaald naar effectieve programma's. En last but not least: we werken samen met een geweldige groep mensen, dus je bent altijd welkom!

Samen maken we het mogelijk

Wil je meer weten of ben je geïnteresseerd in deelnemen aan een van onze programma’s?

Neem contact op